Hermeneutica noroiului de la Electric Castle

Ca să nu avem discuții la proces, suntem fani Electric Castle. Organizatorii au demonstrat deja în edițiile trecute, și chiar în cea curentă, ce înseamnă o inițiativă privată fără tinichele public-bugetare: inovație, calitate, implicare adevărată.
Dar, de la apariția fenomenului noroi, glod, mocirlă lucrurile se nuanțează.

sursa foto: dej24.ro


Electric Castle este un business. E un eveniment cultural, muzical dar e un business. Dacă nu scoate profit, nu se mai face. Electric Castle vrea să aibă cât mai mulți fani care vin la festival, fie că aceștia sunt mai pretențioși sau mai puțin pretențioși. Toți au venit cu dorința sinceră să se zbohotească, toți contribuie cu bani, hateri și ne-hateri, pe bilete, pe camping, la fondul din care se amortizează investiția/cheltuielile și se obține profitul aferent, legitim. Unde sunt mulți, sunt și loveri și hateri. EC a încasat bani de la toți, nu i-a întrebat dacă sunt ranchiunoși, pretențioși, căcăcioși și plângăcioși.

Mai departe, nu toți fanii de la Electric Castle sunt dispuși să trăiască în disconfort fizic, noroi, umezeală, 4 zile din 4, 24 de ore din 24. Oricât de „împușcați” ar fi, de câteva ore de somn uscat pe zi au nevoie și cei mai relaxați electrici. Camperii au de suferit cel mai mult. Ceilalți vin, se murdăresc, se distrează și pe urmă pleacă acasă, fac un duș cald, se șterg cu prosoape curate și dorm până a doua zi la amiază. Dar cei de la corturi ce să facă, unde să se ducă?
Câtă vreme vinde produsul camping, festivalul trebuie să ofere condiții minime. Ori, nu poți veni la cort de la cântări, (unde e chiar fain să salți în noroi și să te împingi cu prietenii prin bălți) și să găsești tot glod și udeală. Nu e voie, nu e ok, guys! Unde se doarme trebuie să se poată dormi. Ai luat bani pentru servicii de camping, trebuie să asiguri condiții rezonabil-minime pentru campare.

foto: Electric Castle

(Se tot face comparația cu Glastonbury unde e si acolo mocirlă. Am văzut nenumărate poze care dădeau cu tifla celor care se plângeau de condițiile noroioase de la Electric Castle. Dar nu am prea văzut fotografii de la campingul celebrului festival britanic. Acolo e miza. Unde doarme băutul și fumatul? Cum e la Glastonbury? Hmmmm…?:))

S-au făcut două tabere: electricii cool, care iubesc festivalul și nu îi deranjează noroiul pe de o parte, și cei ne-cool, care iubesc și ei festivalul, dar care se plâng. Cei mai mulți „plângăcioși”, observați empiric, sunt cei care s-au cazat la cort, în camping. Au toate argumentele de partea lor. Nu pot fi acuzați că se așteptau la condiții de 5 stele, dar nici să doarmă în glod nu cred că își imaginau. Ar trebui să primească banii înapoi, în calitate de consumator nemulțumiți.
Că a plouat, nu e vina organizatorilor. Că au fost luați complet prin surprindere, e. Știau că va ploua, știau că a plouat zile întregi la Bonțida înainte de deschidere, dar nu au făcut mare lucru. Universul le-a dat o lecție și am impresia că au învățat-o. Trebuie s-o învețe, altfel imaginea Electric Castle va deveni un meme cu noroi pe Facebook.

Acum, organizatorii se confruntă, cred, cu o problemă de damage control. Cum să facem să pierdem cel mai puțin din situația dată, delicată, în termeni de bani și imagine, mai ales de imagine. O primă măsură ar fi ca cei care au stat în camping și nu au rezistat condițiilor neprielnice să își primească banii înapoi, dacă cer lucrul acesta. Asta ar fi o măsură rezonabilă de imagine, chiar dacă neprofitabilă. Cum știm, festivalul e un business pe termen mediu, dacă nu chiar lung. Fanii vor iubi în continuare EC-ul, poate chiar mai mult, cu niște bani de despăgubire în buzunar. Și vor veni și la anul. Dacă nu, nu știu.

Click și Ciulește!

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *